Op de lagere school wilde ik al juf worden. In groep 8 vroeg ik mijn leerkracht welke opleiding zij had gedaan, ik schreef dat op een briefje, dan kon ik het niet vergeten, voor later. Na het VWO was dat nog steeds wat ik wilde. Ruim tien jaar werkte ik als leerkracht in verschillende groepen op een school in Tilburg. Leerlingen met een bijzondere onderwijsbehoefte hadden vanaf het begin mijn interesse. Juist hen wilde ik beter kunnen helpen. Ik begon als remedial teacher: goed kijken en luisteren naar wat de leerling wilde leren en nodig had, dat was steeds mijn uitgangspunt. Vaak kon de leerling dat zelf heel goed vertellen. Door deze ervaring raakte ik gemotiveerd om leerkrachten te coachen in hoe ze deze leerlingen in de groep konden begeleiden. Ik werd intern begeleider op Klinkers, een innovatieve basisschool. Een paar jaar later deed ik de opleiding tot beeldbegeleider, dat was voor mij de juiste opleiding op het juiste moment. Door te werken met beelden, leerde ik nog gerichter analyseren wat er in het samenspel tussen leerkracht en leerling gebeurt en hoe je daarin als leerkracht het verschil kunt maken. Dit is het werk dat ik nog steeds met heel veel passie doe.